reklama

Hádaj, kde bývam?

Je to vlastne otázka, na ktorú je celkom ľahká odpoveď. Bývam doma. Ale kde mám „doma“?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Ráno 4:30 ma zobudí nejaký vtáčik. Netuším aký, ale je ich viac. Podozrievam drozdy, ale nezdá sa mi to. Drozda by som pravdepodobne vedela nájsť. Je to predsa len vtáčik trocha väčší, čierny a zvyčajne sa potuluje aj po tráve a ťahá zo zeme žížalky. Takže je to asi niečo iné, malé a trpí napoleonskym komplexom.

 Ráno, trocha neskôr, keď už vstávam naozaj, mám pred a pod oknami toľko piskotu a štebotu, trilkovania a hrkútania že by som hádam mohla nahrať aj pásku, ktorú nám púšťala p. uč (súdružka učiteľka) Zárecká na prvouke. Len keby tam nebolo toho podmazu autobusov a áut.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Občas podvečer počujem z poľa kikiríkať bažanta (alebo ako sa to povie). A to, že som dnes na vlastné oči videla malinké káčatká, ako sa premávali na vode a robili mame kačku nervy, lebo dve z nich sa zatúlali, a labuť sediacu v hniezde, ani za veľmi zaujímavé nepovažujem.

 Dávnejšie sa nám podarilo nachytať pri obede aj myšiaka. Potvrdil nám to aj ujo poľovník, ktorý bol práve u nás na návšteve. Naozaj to bol myšiak! Alebo myšiar? Ale česky sa povie káně. Prosím ornitológovia, nezabite ma. Nie som si istá. Mala som vtedy len 10 rokov a to bolo dosť dávno. No skrátka na našom obývačkovom okne  hodoval na myši dravý vták. A nie raz. Pamätám sa, ako sa mama strašne hnevala, že po ňom musí umývať ten svinčík.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 A potom tu máme vrabce. Bývajú v tuji pri vchode a vôbec sa mi nezdá, že by ich bolo na Slovensku málo. Proste nevedia, kedy držať zobáky. Je jedno, či je práve jar, leto, jeseň, či zima. Stále ich počuť. Ale sklapnú večer v rozumnú hodinu. Nie, ako môj najnovší objav.

 Tento operenec sa u nás objavil len nedávno. Otvorila som si jedného sobotného večere stráveného pri telke (pri treťom večernom filme) okno a zvonku sa ozývalo v 5 až 10 sekundových intervaloch  „pííííííííííííííp“. A stále dookola! „Choď spať!“, hovorím si. Musela som ísť na návštevu k známym na „dedinu“ (Lužná), aby som sa dozvedela, čo za vtáka nevie po polnoci spávať. Kuvik. Má to svoju logiku. Kuvik sa ozýva hlavne počas noci a vyhľadáva miesta, kde sa svieti. Preto ho kedysi volali poslom zlých správ. Chudák, ten sa nakuviká. Keby vedel, že pouličné osvetlenie svieti celú noc.... Veľmi som neriešila, čo robí, kým kuvikal na opačnej strane domu. Ale minulú noc sa presťahoval na strechu niekde nad moje okno!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Uhádli ste podľa indícií? Bývam na šiestom poschodí petržalského paneláku.

Jana Kolouchova

Jana Kolouchova

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Na to, aby som sa podelila som svojím pohľadom na svet a pocitov z neho rada využijem a použijem tento blog. Nejde o nič veľké, prevratné, len mám nutkanie to zverejniť. :-) Zoznam autorových rubrík:  CaminoCo novehoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu